2011. június 2., csütörtök

Piña colada fagylalt



Piña colada fagylalt, azaz kókusz, ananász... 

Én imáááááááádom a kókuszt. nagyon! Bármikor, bármennyi, szinte bármilyen formában...
És szeretem a fagylaltot is...így együtt meg egyenesen rajongók értük...

Ehhez a fagyihoz sem muszáj a fagylaltgép, de azért valljuk be, abban az igazi elkészíteni.

Nagyon egyszerű, de nem a legolcsóbb változat. Kell bele egy doboz sűrű kókusztej, ha ilyen nincs, akkor készítsük el a kókusztejet házilag, ahogy ITT is szerepel, csak ne elégedjünk meg az áztatással, turmixoljuk le a kókuszreszeléket a vízzel. 

És kell bele mascarpone is. Nem is kevés, viszont ebből az adagból rengeteg fagyink lesz. Több mint 1 liternyit kapunk, amit ha nem fagyinak fogyasztunk, akkor akár kicsit felolvasztva turmixot is fogyaszthatunk belőle. 




Piña colada fagylalt

Hozzávalók
  • 2 dl felvert tejszín
  • 1 doboz sűrű kókusztej, vagy házi kókusztej
  • 3 dl mascarpone
  • 10 dkg kókuszreszelék
  • 2 dl ananászlé 
  • 4-6 evőkanál barna cukor
  • 1 evőkanál vaníliakivonat
a tálaláskor:
  • kókuszreszelék
  • esetleg tejszínhab


A cukrot a kókusztejjel és az ananászlével elkeverjük, hozzáadjuk a mascarponét, a vaníliliakivonatot, a kókuszreszeléket. Hozzákeverjük a felvert tejszínt, majd vagy fagylaltgépbe adagoljuk, vagy jól záródó dobozba önjük és a mélyhűtőben kifagyasztjuk. Ha gép nélkül készítjük, a fagyasztási idő alatt többször keverjük át botmixerrel, hogy minél krémesebb maradjon. 

Ha másnap fogyasztjuk, tálalás előtt 20 perccel vegyük ki a mélyhűtőből és szobahőmérsékleten kicsit olvasszuk fel. 




Lillával beszélgettünk... mutatta a gyönyörű kék fagylaltkészítő formát, amiben citromos-joghurtos fagyit gyártott... aztán valahogy szóba került, hogy lehet, hogy csinál majd tequila sunrise fagyit... én meg meséltem neki, hogy nálam már hűtőben van a piña colada fagyim... 
Én akkor már megosztottam az én fagyimat, ahogy ismerem, Lillánál nemsokára meglesz az a tequilás cucc...:))))





Akit zavar a fagylaltban lévő kókuszreszelék, az hagyja ki azt. 

10 megjegyzés:

Emoke írta...

ÁÁÁÁÁ!!! :) énisimádom! És ha ebbe tennék egy kis fehér rumot vajon milyen lenne?

szepyke írta...

Emőke.. szerintem nem ront rajta.. sőőőőt.. bár az alkohol nem fagy meg, így lehet, hogy "lötyögösebb" lesz a fagyi... persze, ez attól is függ, hogy mennyi alkoholt teszel bele...:)))))

Csibe írta...

Lécci tedd vissza a fagyasztóba, és már rohanok is! :)

szepyke írta...

Csibe, bőőven van még... :)))
Gyere!:)

DebiGabi írta...

Én is kérhetek???
Cserébe hozok egy kis mogyorós fagyit:)))

szepyke írta...

DebiGabi, megnéztem a mogyorós fagyit, így boldogan mondok igent a cserére!:))))

puszifelhő írta...

egyik kedvenc koktelom a pina colada , ez is nagyon fincsinek nez ki :)

Névtelen írta...

Imádom én is!!! Nagyon jóóó! A kókusz és az ananász verhetetlen párosítás!

trinity írta...

Lopom a családnak, mert brutál jó!!

szepyke írta...

Puszifelhő, bizony az!:))

Pocak Panna, ez így van!:)

Trinity, ahogy az általad készített koktélok, a Kifőztükben!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...