2011. június 3., péntek

Bake rolls fokhagymás - Sunsnacks fokhagymás...


Volt egy időszak az életemben pár évvel ezelőtt, amikor az epegondjaim miatt szinte semmit nem ettem... Illetve, de. Csupa baromságot... Csupa olyat, amitől szerintem simán epegörcsöt lehet kapni, de akkor azt gondoltam, hogy majd ezzel úszom meg a műtétet... Hát, nem így lett, de nem azért nem úsztam meg, mert ilyeneket ettem... Időhúzásnak jó volt, csak az időhúzás vége felé jutottam odáig, hogy a víztől is rosszul voltam... akkor adtam be a derekamat, és egyeztettem a sebésszel egy időpontot...

Visszatérve az eredeti témához... abban az időszakban, és bevallom azóta is, volt egy nagy kedvencem... a Bake rolls fokhagymás kétszersültje... imádtam, imádom. Az egész nincs több 9 dekánál... Mindig volt belőle a kocsiban, és mindig volt belőle otthon is. Ha nem volt ropi, amin akkor éltem, akkor jött ez. Valahogy annyira jól van eltalálva az egész. Úgy ropog, olyan fokhagymás, hogy jaaaaaaaaaj, imádom. Megkíséreltem elolvasni az összetevőit... hát, a hangya nemiszervénél kisebb betűk között nem találtam olyan retteneteket, de bevallom, ez is egy olyan cucc, aminél nem is érdekel... Érdekes, de a Bake rolls családból csak ezt szeretem, hiába próbálkoztam a többivel, nem tudok váltani. Csak ez, semelyik másik. Pedig választék van, mert van pizzás, spenótos, szezámmagos.. de egyik sem jön be. 
Egyetlen gondom van vele... hogy elég drága.. 160-180 Ft körül van, és.. hát, bevallom, én azt simán bevágom... a 9 dkg az semmi... Ez amolyan életmentő kaja, azaz, amikor útközben valamit enni kell, vagy amikor az ember feltépné a hűtőt, vagy amikor csak rágcsálna valamit, akkor tökéletes. Csak kevéske és a kevéske mennyiségéhez képest drága...

Egy ideje keresgéltem, hogy mit lehetne helyette... mert ezt a fajtát, azaz a fokhagymásat érdekes módon nem mindig lehet kapni... gondolom, mindenki ezt szereti, jobban fogy, vagy nem tudom.  Mindent kipróbáltam, amit találtam. Mindent megvettem, ami hasonló termék, azaz kétszersült, ilyen kicsi, szeletekből áll és fokhagymás.

Eddig semmi nem vette fel vele a versenyt. Semmi. 

De most, azt hiszem megtaláltam... Az Aldiban kapható egy hasonló termék, a neve Sunsnacks mini bread chips. Ebből is van több ízben, de van belőle fokhagymás is. És igen. Ez olyan. Pont olyan. Talán annyi, hogy mintha leheletnyit fokhagymásabb lenne, de ezt sem mindig érzem rajta.
És, ami nagyon meggyőző, az az ára... 25 dkg 320,- Ft

Ha 10 dkg-ra számolom az árait, bár, a bake rolls csak 9 dkg, de felszoroztam, hogy egyszerűbb legyen átlátni... tehát, akkor  

a Bake rolls fokhagymás (bolti ára 160,- Ft/zacskó)  177,- Ft/10 dkg

a Sunsnacks fokhagymás (bolti ára 320,-Ft/zacskó)  128,- Ft/10 dkg

Mint mondtam, a kettő teljesen egyforma ízben, roppanásban.. tehát szerintem csak az áruk a különbség...

Az Aldis zacskó 25 dkg-s kiszerelésére mondhatjuk, hogy az meg túl sok, ha felbontja az ember, muszáj megenni egyszerre, mert felpuhul, meg kiborul, meg stb... Erre nekem az IKEA-ban vásárolt zárókapcsok tökéletes megoldást adnak, mert a felbontott zacskót légmentesen le lehet zárni velük. Egyébként ilyet sok helyen lehet kapni, nem muszáj miatta az IKEA-ba menni...

Nem kapok se az Alditól, se a Bake Rolls forgalmazójától semmit... ezt a bejegyzést csak és kizárólag azoknak szántam, akik hasonlóan függők, mint én... Nem kell tovább próbálgatni, megvan a megoldás... 

---


Aki hasonlóan, mint pár éve én, próbálja megúszni az epeműtétet, azt arra buzdítom, ne tegye... Vetesse ki, mert sok minden megoldódik... például, többet nem kell azon görcsölni, hogy mikor, hol lesz rosszul, hogy hogy lehet egy epegörccsel kibírni 3, 4 napot, hogy hősként (vagy inkább hülyeként) hazavezessen, ha napközben rosszul lesz, hogy hogy lehet elhitetni a körülöttünk élőkkel, hogy jól vagyunk, miközben egész komolyan arra gondolunk, hogy most akár fel is adnánk, mert ennél nincs rosszabb... 
Hogy annyira fáj, hogy nem kapunk levegőt és hogy egy egész hétvégén át tartó görcs után, lábra sem tudunk állni... Ráadásul, én még azt is végignéztem egyszer, hogy bár én voltam rosszul, nekem volt epegörcsöm, az ember ment hányni... mert tehetetlenségében úgy felidegesítette magát..., mert segíteni nem tudott, csak hallgatta a hörgésemet. Nem vicc... hörgésemet. Mert egy kiadósabb epegörcsnél az embernek olyan fájdalmai vannak, hogy még levegős sem bír venni...
Tehát, ha gáz van, ne húzzátok az időt, vetessétek ki... Amikor én álltam a műtét előtt, hónapokig küzdöttem ellene. Elolvastam mindent, elmentem x orvoshoz, hátra végre valamelyik azt mondja, hogy nem kell a műtét... De idővel meggyőztek... mert azt fontos tudni, hogy amelyik epében kő, vagy sár, vagy homok van, az az epe beteg... azaz, bármi történjék, ha ki is hajtják a benne lévő követ, mondjuk egy keserűsós kúrával, azok folyamatosan újra fognak termelődni..., mindig újra kialakulnak majd... 
És azt is tudni kell, hogy az epeműtétkor nem a követ veszik ki, hanem az egész epezacskót távolítják el. Én péntek reggel 6-ra mentem be a kórházba, vasárnap reggel 8-kor már jött értem az ember... igaz, hogy maga voltam két hétig a lassított felvétel, de így utólag, nagy baromság voltam tőlem az a pár hónapos ellenállás... 


5 megjegyzés:

Csiperke írta...

Sajnálom az epédet! Epe nélkül már sokmindent nem lehet enni, jól tudom?
A Bake rolls nálunk is nagyon megy, és természetesen kizárólag csak a fokhagymás. Pár éve emlékszem 99 Ft volt, aztán hirtelen felment majdnem a duplájára...

Névtelen írta...

Hú ezt én is szeretem. Meg a hasonló fokhagymás cuccokat, ami azért is érdekes mert a fokhagymát és társait amúgy meg nem szeretem. Na de ezt...áhh..én is benyomok egyszerre egy zacsit :D

Anikó írta...

Szepyke, szóról-szóra velem is így volt, amikor megállapították, hogy van kövem, én is meg akartam úszni, onnantól a harmadik görcs után /iszonyú rosszullét/ azonnal a műtét, 3 nap a kórház, aztán 3 hónap diéta és attól kezdve bármit ehettem, soha többet semmi bajom nem volt és nincs a mai napig sem.
Tényleg nem érdemes húzni, magától el nem tűnik, vagy újra alakul, aki ilyen típus.Én is ettem ezeket a kis ropogósokat, finomak, majd utána nézek az Aldisnak,
jó ötlet:-)

trinity írta...

Akkor így utólag, már azt is el merem árulni, hogy a súlyos epegyulladás áthúzódhat a hasnyálmirigyre, abba meg akár bele is lehet halni:(( Jó, nem mindig ilyen durva, de jobb elkerülni.

A Bake Rolls a lányom naaaagy kedvence:) A kirándulásra egy fél zsákkal vitt:)
Az Aldiban rengeteg jó cucc van baráti áron. Érdemes próbálkozni...

szepyke írta...

Csiperke, elvileg sok mindent nem, de én mindent eszem... max kicsit rosszul vagyok tőle...:))) Igen, ez a gond, hogy kb. a duplájára ugrott az ára..:(((

Araniel, nézd meg ezt a fajtát (Aldi) szerintem ugyanolyan finom!:)

Anikó, majd számolj be róla, hogy szerinted is egyformák e!:)

Trinity, én is mindenhova viszek belőle...:)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...