2011. február 6., vasárnap

A késélezés rejtelmei...


2008_08_25-KnifeStraightening1.jpg

2008_08_25-KnifeStraightening2.jpg

Valószínűleg nem én vagyok az egyetlen, aki felvásárolt már több tucat kést, mert idővel mindegyik használhatatlan, életlen lesz. 

A legdrágább késem, 12000 Ft volt (ez kb. 10 éve volt...) és nagy nagy fogcsikorgatás közepette vettem meg, aztán természetesen ennek is elment az éle. Mindent betartottam, amit a vásárláskor elmondtak, azaz nem tettem mosogatógépbe, nem mostam forró vízzel, nem vágtam vele üveg felületen, stb..
Egy idő után, ami nem is mondható soknak mégis azon kaptam magam, hogy kínszenvedés vele egy hagymát felszeletelni, hogy nyiszatolja a húst, hogy inkább fűrészelek, mint szeletelek vele...

Eszembe jutott, hogy nagyapámék nem szerencsétlenkedtek ennyit egy késsel, hogy nem vettek méregdrága "szerszámokat", mégis remekül használható késeik voltak. Hogy miért? Mert egy késnek az éle az éke, ami idővel mindenképpen csorbul, tehát élezésre szorul. Régen jött a késes-köszörűs, aki megélezett mindent, ami a háztartásban található volt. Kést, ollót, borotvát. Mára már sajnos ezek az általában biciklivel járó emberek eltűntek, így marad az, hogy vagy megélezzük mi magunk a késeinket, vagy folyamatosan újat veszünk, ami teljesen felesleges, mert úgyis elmegy az élük. 

A megoldást egy jó késélező adja és a helyes élezés folyamata. Ehhez most mutatok egy-két képet és Gordon Ramsaytől egy videót is, ami teljesen egyértelművé teszi, hogy hogyan kell megélezni a késeinket. 

Tehát, nem kell méregdrága, szuper pengéjű késeket venni. Nem kell bedőlni a reklámfogásoknak, megvenni a "csak most, csak önnek" késeket, és nem kell elhinni, hogy ez a kés lesz a legjobb, mert ennek olyan éle van, hogy ihaj.. ugyanis, ha az egy sima élű kés, nem recézett élű, akkor idővel úgyis meg kell majd élezni...



Illetve itt van két kép is, mint magyarázat.




A két kép INNEN. 


Felső két kép INNEN.


2 megjegyzés:

Ceffa írta...

Szia Szepy!

Nézz be hozzám kérlek szeretnék neked adni valamit!!!

szepyke írta...

Ceffa, megyek már!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...