2010. május 30., vasárnap

Római saláta


Remek dolgot találtam az egyik hiperben. Bevallom, nem vagyok, nem vagyunk nagy "zöldségesek"...

Jellemző erre, hogy nemrégiben egy vaslapon sült baconba tekert zöldspárgára megkaptam, hogy jó, jó, de semmi extra...
Tehát, nehéz új dolgot becsempészni, és azt nagyon jól kell tálalni, hogy átmenjen az igen szigorú rostán... 

Hála az égnek, hogy nem volt fejessaláta a hiperben, így muszájból vettünk egy ilyet, ami a képeken is szerepel, becsületes nevén Római salátának hívják.

Nem volt drága, mert 295,- Ft-os árához képest, legalább másfél kiló volt. Friss, kemény levelek, sehol egy törött levél, sehol egy barna folt.

Félve tettem a bevásárlókocsiba, mert mint írtam, nehéz "átvinni" bármit, ami nem a megszokott dolog.

Eddig még csak étteremben ettem ilyet, főleg Cézár salátában. Én még nem vásároltam, és nem is készítettem vele semmit. És el kell, hogy mondjam, nem is nagyon láttam eddig ilyet.

Eddig.

Mert mostantól ha elérhető lesz, főleg ilyen áron, nem fogom ott hagyni, mert barátságot kötöttünk. 

A levelei keménysége hasonlatos a jégsalátához, ennek viszont van íze, ami a jégsalátának általában nincs.
Homokosabb, mint a jégsaláta, amit szinte meg sem kell mosni, ezt nem árt alaposan megfürdetni.
A levelei sokkal tartósabbak, mint egy sima fejessaláta levelei. 
Abszolút jól tűri a mosást, a darabolást, nem barnul, nem fonnyad.
Este megmosott levelekből egy párat kint hagytam simán a konyhapulton, reggel ugyanolyan frissek voltak, mint este.

Tehát, nagyon jól használható, ízes, saláta.



Nem hinném, hogy meg fogom sütni, vagy bármi olyasmit csinálok vele, amitől megfonnyadna, mert az nekem nem jön be, így marad a nyers feldolgozása.



Kipróbáltam, hogy a hűtőben mennyi ideig tudom eltárolni. A fejessaláta tárolását mindig úgy oldom meg, hogy egy újságpapírba csavarom és a hűtő legalsó részén tárolom. Így a fejessaláta kb 5 napig simán eltárolható. Ez a saláta simán nejlonban tartva két hetet is kibírt a hűtőben. A levelei végei kicsit megbarnultak, de azt egy szeleteléssel el lehetett távolítani. A többi része ugyanolyan friss volt, mint amikor megvettem. Kifejezetten jól használható saláta, csak ajánlani tudom. 






A képek forrása Internet a "romain lettuce" szóra kereséssel

9 megjegyzés:

Szamóca írta...

Bizony ezt én is nagyon szeretem! Rendszeresen fogyasztom, általában csak úgy elrágcsálok belőle néhány levelet az ebéd, de kellemes íze miatt minden salátába nagyon jól illik és tényleg sokáig friss marad.
Örülök, hogy összebarátkoztatok! ;-)

Andi/cuki írta...

Szerintem is fini, szerintem ropogósabb is, mint a fejessali. Én is mostanában kezdek más salátákkal megbarátkozni. Most egy színes, azt hiszem Lollo-t használtam.Az is ropogós:-))

Latsia írta...

Szepyke, itt Cipruson az itteniek szinte csak ezt eszik a salátában, én is megszerettem.:-)
És ahogy írod, jó sokáig eláll és nem lesz nyamm-nyamm:-))

Bianka írta...

Nyamm-nyamm saláta, gyakori vendégünk

Anikó írta...

Ha elfogadsz egy recept-tippet, pont evvel a salátával kitünő:
www.zsanuaria.blogspot.com blogon
március 15. bejegyzés:
Buggyantott tojásos - salátás egytál
sült szalonnával, pirított kenyérkockákkal.Épp ma ebédeltük ezt.Nagyon finom.Jó szívvel ajánlom.

szepyke írta...

Szamóca, én eddig nem is láttam. Vagy vaksi vagyok, vagy nem volt eddig ott, ahol vásárolok...:)

Andi/cuki, a Lollo, nem keserű, vagy az a rosso változata?


Latsia, jó nekik,szerintem én is váltok rá, ha tehetem!:)

Bianka, nálunk csak lesz gyakori!:)

Anikó, köszönöm, megnézem! Remekül hangzik!

Kiskukta írta...

Nekem is kedvencem az eddig kipróbáltak közül. Csak sajna nem jutok hozzá általában ilyen barátságos áron, így ritkán kerül a kosaramba.

Andi/cuki írta...

Őszintén szólva anyukám adta, s így nevezte. Ez nem keserű egyáltalán, nagyon finom ropogós, s jópofa a színessége. Most rákerestem, anyué lilás, tehát Lolo Rosa. Itt találtam, ha érdekel eseteg:-)):
http://salatarecept.hu/mi-micsoda/salatak

szepyke írta...

Kiskukta, a Corában most is kb ilyesmi áron volt.

Andi/cuki, mindig azt hittem, hogy keserű, ma is tanultam valamit!:) Köszönöm!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...