2010. április 15., csütörtök

Kolbász - a sült változat


Nem hinném, hogy van ember aki valamilyen formában nem találkozott még eme remek étellel...

Ha nem is a nálunk szokásos, erősen fűszeres, füstölt változattal, de valamilyennel azért mindenki találkozik.

Nekem vannak emlékeim, hogy anno nem múlt úgy el balatoni nyaralás, hogy a felnőttek a papírtálcán egy pár kolbász és némi mustár, friss kenyér és természetesen a frissen csapolt sörrel ne találkoztak volna, illetve, hogy mi gyerekek nem kaptunk volna főtt kukoricát, és pálcás puncsos Leo fagyit. 

A sült kolbász kötelező téli program. Nekem sikerült az elmúlt hetekben szert tennem egy olyan adagra, ami annyira frissen érkezett, hogy szellőztetni kellet...

Először azt gondoltam, hogy beteszem a kocsi csomagtartójába, hogy ott  szellőzzön át. Aztán reggeltől délutánig olyan szagot csinált, hogy a kocsiban nem lehetett megmaradni. Akkor jött a hűtő, ahol szintén kieresztette minden erejét, és a túrórudik csomagoláson keresztül kolbász ízűek lettek... És akkor arról már nem is szólok, hogy az egész lakásban olyan "szag" volt, mint egy kifőzdében, illetve, annak kb ötszöröse.

Nem volt mit tenni, ment a fagyasztóba. 
De sokáig nem élvezhette a fagyasztó rejtekét, mert minden ajtónyitásnál elárulta a "szaga", szinte hívogatta az embert.

És, hát, igen. Megsütöttem. Felcsavartam, mint egy csigát. Ahhoz, hogy egyben maradjon két hatalmas (fa) pálcát áttoltam rajta. Megszurkáltam egy pár helyen, és ment egy sima tepsibe, majd a sütőbe.

Ebből a kb egy kilónyi kolbászból 2,5 - 3 dl zsír sült ki... Szép piros, kolbászzsír. 

Ez a kolbászzsír roppantul jól hasznosítható, tehát vétek kidobni. Össze kell gyűjteni jó alaposan, és mindenhez használni, ami hús, mert mindennek jót tesz. Sőőőőőőőt, simán kenyérrel, hagymával sem rossz.

Most is így tettem. Összegyűjtöttem a zsírt és az ebédhez felhasználtam. Mit mondjak, jót tett neki.

Hogy mi volt az ebéd? Azt majd délben mutatom. Tessék szépen a harangszóra visszajönni, addigra tálalom!


11 megjegyzés:

Bianka írta...

Gyilkos képek, és most még csak egy almát rágcsálok. Lassan felfalom a gépet, ha még sokáig nézem ezt a mennyei képet ;)

szepyke írta...

Bianka, várjál még délig! Akkor gyere vissza, nem fogsz csalódni!:))))

Niki írta...

Nagyon jól néznek ki ezek a kolbászkák:-DDD Bár most"reggeliztem"de simán elférne még:)))Délben jövök a tányérkámmal együtt...

tökmagi írta...

Mennyire érdekes.Mi sok kolbászt készítünk olyan igazi házit,füstölve sütve.és én nem szeretem.Rajtam kívül a családban mindenki szereti.Még a pici lányaim is kolbász mániások vagy ahogy a kétévesem mondja póbász.:D De valószínűleg azért mert nekem természetes és könnyen elérhető.:D

Ami írta...

Mmmm... érzem az illatát! Azt imádom, amúgy meg hurkapárti vagyok , azt nem sütöttél???? :DDD

christaylor írta...

A sült kolbásznál nincs jobb kaja! Illetve hát van még egy pár,de perpillanat ez a legjobb. Imádom!Puha kenyérrel, mártogatva a zsírt mellőle a tepsiből.

Csibe írta...

Sült kolbi, Balaton, ...ahhhaaa!
Míg élt a nagyim, és voltak disznóvágások, addig készült finom kolbász...azóta sem ettem olyan fenségeset!

Moha írta...

Atyavilág! Nagyon jól néz ki!

szepyke írta...

Niki, remélem, jutott!:)))

Tökmagi, szerintem is azért lehet, mert elérhető, ha fel kellene hajtani, lehet jobban szeretnéd.:)

Ami, most "csak" kolbász volt..:))

Christaylor, hú, de régen voltál nálam! Kenyeret kérsz hozzá?

Csibe, nah, igen. Nekem ez a parasztsonka. Mindig a mamaék intézték.:(

Moha, szeretnél? Nyárra? Szobaillatosítónak?:)))

GasztroRéka írta...

Milyen pálcát használtál? Te faragtad otthon?:) Vagy lehet ilyet szerezni valahol? A kolbászzsírt én is mindig hasznosítom,szinte érzem a képről az illatát,na most ettem mielőtt idelátogattam....:)

szepyke írta...

Réka, lehet kapni fa saslik pálcákat. Tulajdonképpen, kihegyezett hurkapálcák. Az van a Kifőztük elején a gyümölcsökbe is szúrva!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...