2010. február 25., csütörtök

Rakott tészta - hóvégi "tartalékfelhasználással"...


Közeleg a hóvége, ideje felhasználni, a "felhalmozott" tartalékokat. Nagy vagyok benne, hogy amit találok, abból valami normális, ehető dolgot állítsak elő, mindenki örömére...

Most találtam:
  • 50 dkg tészta
  • 50 dkg champion gomba 
  • 20 dkg füstölt sajt
  • 1 kis doboz tejföl
  • 1 dl tej
  • 2 db tojás
  • bors
  • kakukkfű
  • 2 evőkanál vaj


A tésztát sós vízben megfőztem. A gombát megmostam, felszeleteltem. Egy megfelelő edényben a vajat megmelegítettem, a gombát rádobtam. Sóztam, borsoztam, megszórtam a kakukkfűvel, és fedő alatt puhára pároltam. Egy jénaiba szűrtem a tésztát, hozzá kevertem a tejfölt és a tejet, jött hozzá a párolt gomba és a reszelt sajt. A tetejére ütöttem a két tojást, és a forró sütőben letakarva pirosra sütöttem.

Tálaláskor meglocsolhatjuk tejföllel, és szórhatunk rá sajtot. Ha még van valamelyik otthon, csak akkor.



Megint nem a "narancsos kacsa", de finom kis maradékhasznosító étel lett belőle. A gomba imádja a kakukkfüvet, és ezt a kakukkfű is viszonozza, azaz jól állnak egymásnak.


4 megjegyzés:

Bianka írta...

Nem lehet rossz, inkább nagyon finom. Gomba, tészta nekem mindig jöhet

Araniel írta...

o_____O
Hogy ez milyen egyszerű...és nagyszerű. Nagyon tetszik. És most úgy megkívántam a tükörtojást ^^"

GasztroRéka írta...

Igen a gomba és a kakukkfű kiváló párosítás,én is legutóbb kakukkfűvel készítettem a gombapörköltet.
Milyen okos dolog felhasználni a maradékot!
Azt hiszem főként így a válság időszakában érdemes lenne ezt a szemléletet reklámozni!:)

szepyke írta...

B., és a gombához remek a kakukkfű!Remek!

Araniel, és finom, és laktató is, és jól melegíthető, ha nem fogyna el!:)))

GasztroRéka, igen, tényleg szeretik egymást!:) Én "reklámozom", nagy maradékhasznosító vagyok...:))) Ma is tettem fel erről egy kíváló levest!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...