2010. február 3., szerda

Házi májkrém - csirkemájból




Csirkemáj. A barátom. Egyedül ezt a belsőséget vagyok hajlandó megcsinálni és megenni...

Viszont ezt mértéktelenül akár... Akár napokon keresztül is...

Szokásos nyári reggelink a hagymás csirkemáj, amit akár úgy is elkészíthetünk, hogy miután megsült, leturmixoljuk, kis vaj hozzáadásával (ami természetesen lehet zsír is!) krémes, kenhető állagú lesz. Edényekbe töltjük, zsírral elzárjuk a levegőtől, és mehet a hűtőbe, hogy onnan bármikor előkerülve egy kiflire kenődjön, majd savanyúkáposztával vegyítve a szánkba...

Remek kis étel ez! Semmi műanyag, semmi fixáló cucc, semmi E...




Hozzávalók:
  • 1 kg csirkemáj (szív nélkül!)
  • 1 fej vöröshagyma (akár kettő is lehet)
  • 15 dkg libazsír
  • 10 dkg vaj
  • bors
  • majoranna (kb 2-3 evőkanálnyi szárított)


Opcionálisan:
  • chili
  • rozmaring
  • petrezselyem
  • fokhagyma
  • gomba

A csirkemájat megfosztom minden oda nem illő dologtól, és felaprítom. Nem kell nagyon apróra, hiszem le fogom turmixolni. Egy arra alkalmas edényben két evőkanál libazsíron megfonnyasztom az apró kockára vágott hagymát. Amikor a hagyma már üveges, jöhet rá az aprított csirkemáj, a só, bors, a majoranna. Puhára főzöm, ami közben rádobom a vajat is. Ezzel kb 10-15 perc alatt végzek. Ha készen van, megkóstolom, sózom ha kell még bele só, majd egy botmixer segítségével leturmixolom.

Lehet teljesen egyneműre, hogy ne maradjanak benne nagyobb darabok, de készíthetjük úgy is, hogy egy-két májat kiveszünk, és csak kézzel aprítjuk majd azt belekeverjük a krémesebb verzióba.

Készen vagyunk!



Én kisebb tálakba adagolom, mert így nem kell egyszerre megkezdeni egy nagyobb tálat, illetve,
"szállíthatóbbá" vállik így, könnyebb magammal vinnem ebédre, vagy becsomagolnom, kiránduláshoz esetleg. A tálkák tetejére még ráöntöm a felolvasztott libazsírt, kb annyira, hogy a májat elfedje. Innentől hűtőben tárolom. (A libazsír szobahőmérsékleten nagyon hamar olvad. Ha szállítani szeretnénk, ne elégedjünk meg egy darab folpackkal, mert csúnyán összekenhetünk vele mindent. Vagy zárható edénybe töltsük, vagy disznózsírral zárjuk le, ami jóval nehezebben olvad...)

Hogy meddig áll el? Nem tudom... A zsír alatt akár egy hétig is, bár erre még soha nem volt példa...

Opcionálisan keverhetjük más fűszerrel, készíthetjük csípősre, vagy fokhagymásra. Ha így akarunk eljárni, egyszerűen szedjük külön edénybe az adagokat, és keverjük bele az adott fűszert, és utána zárjuk el a zsírral a levegőtől. Ha friss fűszert használunk, azt mossuk meg és teljesen szárítsuk le, mielőtt a májba keverjük.




Kb 30 perc alatt elkészül.

Bekerülési költsége kb:

1,5 kg csirkemáj (szív nélkül) 900,- Ft
1 db vöröshagyma kb 50,- Ft
15 dkg libazsír 200,- Ft
10 dkg vaj 200,- Ft
fűszerek kb 150,- Ft

Ebből kb 1,6 kg májkrémünk lesz, melynek bekerülési költsége összesen kb: 1500,-Ft

Ezen összeget csökkenthetjük a libazsír sertészsírra cserélésével.






Friss kiflivel, némi savanyúkáposztával... Hát, igen...



Remek darabokat találhatunk még ITT is, illetve ITT is és természetesen ITT is!
A felsorolás véletlenszerű, nem rangsor!




33 megjegyzés:

DebiGabi írta...

Hoztam két üres zsemlét.
Kaphatok????
:)))

jókaja írta...

Ha nem akarna normaidőre elfogyni, azonmód, tálkával együtt mehet a fagyasztóba, az égvilágon semmi baja sem lesz.

Felhőlány írta...

Isteni! Egyszerűen imádom én is! :)) Olyan még nem volt, hogy a fagyasztóba kellett volna dugni a maradékot...

Araniel írta...

Én sem szeretem a belsőségeket, csak a májat. Bár azt szerintem mindegyiket. A kedvencem a kacsmáj.
Szeretem az ilyen cuccokat. És ez tök egyszerű is. Ki fogom próbálni :)
Köszi :)

Lenne feléd egy kérdésem: http://araniel.wordpress.com/2010/02/03/konyvlista/

lekvároskukta írta...

Én is kérek egy falatot :)

szepyke írta...

DebiGabi, naná!:)

Jókaja, olyan nincs, hogy nem fogy el... Még soha nem volt, és nem is lesz... :)))

Felhőlány, nálunk sem!:)

Araniel, megyek hozzád!:)

Lekvároskukta, melyikből? Van chilis, meg majorannás még, melyikből kérsz?:)

Limara írta...

Ez jó! Épp hül az enyém is, én imádom benne a mazsolát is. Nyelek itt nagyokat:)))

christaylor írta...

óó, azt az utolsó képet bár ne tetted volna be! addig még tartottam magam valahogy, de ott végem volt.

épp most sülnek Chef Viki tejfölös-hagymás zsömléi (kenyér helyett). cserélünk? :)

Csibe írta...

Hoztam én is a kiflicskémet, kérnék szépen!

Receptgyűjtő írta...

Szepyke, az előző bejegyzésed nem nyílik meg.
Az a "Méteres kalács" nevű süti, és valóban nagyon finom és kiadós. Nálam is fenn van itt:
http://nassolo.blogspot.com/2009/01/meteres-kalacs.html
Üdv: Marica

mandy tarragon írta...

Hoztam egy kis kenyércsücsköt meg paprikát, kérhetek? :)

Andi írta...

Még sohasem csináltam, nagyon guszta!
Én is kérek!

Jucy írta...

Már össze is futott a nyál a számba, pedig nem rég ebédeltem :)
Gyártok is belőle még a héten, hogy legyen mit vinni az egyetemre.

lekvároskukta írta...

Majorannásból vettem, köszönöm ;-)

Moha írta...

Milyen képek!!!!! Most sül ki az óriáskiflim, megyek hozzád! Aztán meg májat venni:)

szepyke írta...

Limara, én a mazsolát nem szeretem, de kenyeret kérhetek hozzá esetleg???:)))


Christaylor, ok, benne vagyok!:)

Csibe, természetesen, sőt!:))

Marica, igen, már leszedtem... és megvan a receptem, nagyon szépen köszönöm, csak nem voltam benne biztos, hogy mi az...:)))

Mandy, kenyércsücsköt??? Jáj, azt kérhetek? Mondjuk, ha nem, azért adok ám májkrémet!:)

Andi, melyikből szeretnél? Chilis az nem jöhet, mert nem szereted a csípőset, ugye?

Jucy, ha kicsi edényekbe adod, akkor egy-egy adagnyit tudsz magaddal vinni... Vagy kettőt.. vagy hármat..:)))

Lekvároskukta, köszönöm, nekem megtiszteltetés!:)

Moha, gyere!:) Sütit hozol azért???:)))

Raindrop írta...

Terror!
Durva terror!
Imádom!
... és milyen guszta!
Loptam egy kis tányérral, ha elfogyott a finomság, a tányért visszahozom.

szepyke írta...

Raindrop, csak nyugodtan, hat ilyen tányérom van, ráérsz visszahozni. Chilit kérsz hozzá, vagy abból vittél?

Andi/cuki írta...

Naggggyon guszta!:-))

Latsia írta...

Szepyke ez nagyon jól néz ki, jövő héten megpróbálkozom vele...;-)

Wise Lady írta...

Ó ez nagyon finom!
Én a libamájat és a kacsamájat is nagyon szeretem.

szepyke írta...

Andi/Cuki, igen!:))

Latsia, örülök, hogy elnyerte a tetszésed!:) Majd számolj be, hogy milyen lett!:)

Wise Lady, nah, libamájból én is bírnám... Nagyon is!:))) A kacsamájat nem szeretem, sajnos egyszer ettem egy olyan rosszat, hogy egy életre elment a kedvem tőle...:(

trinity írta...

Közös barátunk!! Én is imádom.....Friss, ropogós kenyérrel-azt hozok is mellé...Jó lesz úgy? Meg paprikám is van...

szepyke írta...

Trinity, yes! Hozzad azt a kenyeret!:)))

mandy tarragon írta...

szepyke: kaphatsz, persze. Még szerencse, hogy két csücske van a kenyérnek :D

cirmicica írta...

Imadom a majkremet nagyon,es lila hagymaval ha lehet...

duende írta...

Kedves Szepyke! Köszönöm szépen, nagyon szuper! :) Legközelebb így csinálom, remek ötlet! :)

szepyke írta...

Duende, én köszönöm, hogy megnézted!:) Jó szívvel ajánlom, mert remek kis darab!:)

Mammka írta...

Úgy emlékeztem,hogy írtam hozzád ide korábban,de nem.Viszont ma elkészítettem a májkrémet,vittem a gyerekeimnek ,pici maradt magunknak és hálával emlegetlek!!!!!!!
NAGYON köszönöm!!!!Írtó finom és egészséges!
Én eddig úgy készítettem,hogy a darabka májakat lesütöttem zsírba.Az is finom,de ez jobb!!!!Sokkal!!!

szepyke írta...

Mammka, köszönöm, hogy visszajeleztél. Azért a zsírban lesütött se rossz, sőőőőőt! :)

Mammka írta...

Szepyke! Ha megbontom a tálat és hűtőben tárolom, szerinted meddig áll el? Bár mivel zsírban van és teljesen átsütve, szerintem nem fenyegeti ez a veszély.6 nap után már ne tegyem egy részét a fagyasztóba ugye? Túl sok lett....

szepyke írta...

Ha a zsír fedi, akkor sokáig, de ha nem, akkor elszíneződik és úgy én már nem enném meg, mert nem bírom a zöld dolgokat. :)))
Ok, viccet félretéve, hat nap után szerintem ne tedd a fagyasztóba, csinálj inkább belőle melegszendvicset vagy valamibe töltsd bele, mondjuk két szelet hús közé és úgy süsd át. Ha máskor is elkészíted, tényleg tedd apróbb tálkákba, jóval praktikusabb.

Mammka írta...

Köszi! Nem tettem volna jó szívvel a fagyasztóba már....Köszi a megerősítést,ilyesmire gondoltam,hogy valamibe beletöltöm,pl.kelt tésztába.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...