2009. május 4., hétfő

Cipóban sült csülök, avagy, ha már elmúlt húsvét, de még ennél egy kis sonkát...

A hétvégén elutaztunk. Egy kisebb (nagyobb) társasággal úgy döntöttünk, hogy együtt töltjük a hétvégét mindannyiunk örömére. Nekem öröm, mert végre egy fél csapatnyi emberre főzhetek, süthetek, nekik pedig (remélem) öröm, mert amit főztem, sütöttem, azt mind jól megehetik. Már írtam, hogy afféle "parasztos gyomrom" van. Szeretem a húst, szeretem a kenyeret, a kettőt együtt meg pláne. Hála az égnek ebben a többiek is partnerek voltak. Már egyszer (vagy kétszer, vagy háromszor?) sütöttem olyan kenyeret, amibe egy sonkát rejtettem, így most is itt volt a remek alkalom. A recepthez képest annyit változtattam, hogy nem csülökkel béleltem a kenyeret, hanem egy kötözött sonkát megfőztem, leszedtem a zsírosabb részét, bekentem vastagon mustárral, és úgy bugyoláltam a tésztába. Mivel maradt tésztám, kis cipókat csináltam és abba is "csomagoltam" egy kis meglepetést, egy másik receptből maradt spenót, feta, só, bors, és egy darab sárgarépa került a minicipókba.



Cipóban sült csülök

Hozzávalók:
  • közepes méretű, főtt, lecsöpögtetett csülök, vagy sonka
  • 70 dkg finomliszt
  • 20 dkg főtt krumpli (só nélkül főzve, csak kihűlve szabad a liszthez adni!)
  • 2 csapott kávéskanál só, melyet csak teljesen kész tésztába szabad belekeverni, mert elvizesedik a tészta!
  • 1-2 csipetnyi cukor
  • 4 dkg élesztő, melyet 2,5 dl tejben kevés liszttel, cukorral megfuttatni
  • 1 kis tojás
A tésztát teljesen simára eldolgozni. A krumplit megfőzni, melegen áttörni, de csak hidegen szabad a liszthez hozzáadni. A sót csak a végén szabad a tésztához tenni, mert elfolyósodik a tészta. Az elkevert tésztát le kell takarni és hagyni megkelni. Ha megkelt, akkor kör alakúra egyengetjük a tésztát, és középre tesszük, a jól lecsöpögtetett csülköt. A hús közepére főtt tojást is lehet tenni. A tésztával bebugyoláljuk a sonkát. Ügyesen át kell fordítani, hogy a tészta sima fele legyen felül, s majd úgy süljön. A tésztával körülvett sonkát is 25-30 percig hagyjuk kelni, majd előmelegített sütőben 30-35 percig süssük. Előzőleg a tepsit vagy a tortaformát ki kell olajozni. (Szerintem nem kell, semmi baja nem lesz, ha csak simán a tepsibe tesszük, ami lehet szilikon, vagy sima, esetleg teflon! Ha kisebb cipókat sütünk, ott tegyünk alá valamit, mert az hajlamosabb "ragadni"!) Kb. 150 fokon (gázsütő 3-4 közötti fokozat) sütjük. Mikor már megsült, vízzel megkenjük a cipót, mert akkor lesz ropogós!







3 megjegyzés:

Wise Lady írta...

Hm, tetszik.

Cukroskata írta...

Remekül néz ki :-)

szepyke írta...

És az íze is remek! Egy kis újhagyma, jól besózott lilahagyma, sok torma, és egy jó pohár szóda... Az az igazi üveges szóda. Hidegen. Ehetünk is! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...