2009. április 24., péntek

Együnk joghurtot, mert az jó nekünk, de ez jó nekünk?

Azt mondják, a szervezet tudja, hogy mire van szüksége, és általában az ember azt igen, igen kívánja is... Sok-sok mindennel így van ez, de most a táplálékkal kapcsolatban fejteném ki a véleményemet. Joghurt. Nem a kedvencem, nagy-nagy ritkán eszem joghurtot. Mivel nem szeretem a gyümölcsöket sem, illetve elég kevés az amit megeszek, vagy megennék, ezért a joghurtok között is nehezen találok olyat, amit szeretek, szeretnék. Mondjuk emlékszem olyan esetre is, amikor már hónapok teltek el úgy hogy nem látott a hűtő joghurtot. Napközben úgy éreztem, hogy vagy most, vagy soha, nekem joghurt kell! Akkor még az a közel két és fél decis változat volt forgalomban... Lerohantam a boltba és a hűtőt feltépve, ott a bolt közepén megittam egyet, a következőt pedig rögtön a pénztártól való távozás után szintén a helyszínen elfogyasztottam. Még jó, hogy ismertem a boltban dolgozó lányt, mert viszonylag ritka amikor az ember már a boltban fogyaszt, még fizetés előtt. Jó, most nem arról beszélek, amikor a Tescoban a friss kiflik alól Hajnival kizabáljuk a lehullott sajtot, esetleg elfogy egy fél kifli is a pénztárig, hanem arról, hogy elvileg az ember a fizetésig nem étkezik, legalábbis próbálja azt titkolni. (Igen, én is az a típus vagyok, aki fizetésnél felteszi a félig megívott üditőt, szégyenkezve kiteszi az üres Túrórudis papírt stb. Igen, ez vagyok én. Ez van...) Hála az égnek, egyedül járok vásárolni, mert a Zuram jelenlétében ilyet nem lehet csinálni. Tehát, mint mondtam, akkor szerencsém volt, mert azonnal csillapíthattam a joghurt iránti éhségemet. Mint már említettem, nagy-nagy ritkán kívánom csak meg a joghurtot. Ez történt kb három hete is. Annyira eluralkodott rajtam a dolog, hogy bevágtattam a közeli Tescoba és megvettem 10 db (!) Danone Könnyű és finom Hűsítő limonádé joghurtot. Én balga... Ez (volt régen) az egyetlen joghurt, amire azt mondhatom, hogy szeretem (szerettem). Otthon jöttem csak rá, hogy ez már nem citromos joghurt, hanem hűsítő limonádé... Azt nem említem, hogy 125 g+15 g ajándék, (na, persze...). Már nem is deciben adják meg, mert szerintem abban már nem lehet mérni... És az összetevői? Hát..., megnézte már valaki???? Én igen. Hát, mit is mondhatnék. Kész lettem rögtön. Akkor bemásolom.
Összetevők: tej, limonádé-készítmény 6,5% (cukor, víz, citrom (15%) citromos sütemény (miiii???) (cukor, tojásfehérje, búzakeményítő, aroma), sűrítőanyagok (módosított kukoricakeményítő, pektin, guar gumi), aromák, savanyúságot szabályozók (nátrium-citrátok, kálcium-citrátok), színezék (riboflavinok)), cukor, víz, sűrítőanyagok (módosított kukoricakeményítő, pektin) élő joghurtkultúra (fu, de jó, hogy van benne, elvégre ez egy joghurt, vagy nem?)
Hát, kommentáljam? Arról nem találtam említést, hogy magyar tejből készül e, mondjuk, azt már csak "nyomokban" tartalmaz gondolom, ha egyáltalán tartalmaz...
Kibontottam. Kellemes halványsárga szín, nekem a régihez mérten sárgábbnak látszik, de bitzos sötétben néztem... Jelzem, nem értem, hogy miért kell ennyire sárgának lennie, amikor limonádé?? A limonádé nem színes, maximum opálos fehér... Ha sárga, jobban elhiszem, hogy citromos? Olyan sűrű, hogy nem lehet kiinni a pohárból, mint régen, egy jó adag feltapad a doboz falára, aljára. Az íze mondjuk, hogy citromos, de semmi extra. Az árára nem emlékszem, de a 10 db-ból egy pár darab a kukáé lett... Kb a fele, ha nem több. Volt egy időszak, amikor naponta kaptam arról e-mailt, hogy miért ne vegyek Danone terméket. Aztán volt időszak, hogy a lelkemre hatottak, mert mindenből x forintot valamilyen nemes célra összeállt alapítványnak adtak. Most csak saját magam miatt vettem joghurtot. Hát nem most kellett pofára esnem?


képek forrása: http://www.danone.hu/

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...