2009. április 19., vasárnap

Csak semmi faxni, smarni....

Csak semmi faxni, smarni. Vagy császármorzsa, vagy daramorzsa. Most jöttem rá, hogy ez a három megnevezés akár egy valamit is jelenthet, és most jöttem rá, hogy amiről én eddig azt hittem, hogy az Császármorzsa, az valójában Daramorzsa. Már mindegy, nekem már marad Császármorzsa, vagy ahogy a nagymamám hívta, smarni.
A recept Pelle Józsefné Minerva nagy szakácskönyvéből van. Szegény darab átvészelt egy véletlen olajháborút, és azóta egy zacskóban éli az életét. Kb egy éve egy rejtélyes balesetben, ami a konyhában történt, az étolajos flakon kibékithetetlen vitába keveredett a mellette álló borsörlővel, (ez, éjjel kellett, hogy történjen, mert én mit sem tudtam a dologról...) és a harcból az olajos flakon megborulása eredményezett. Ebből a háborúból ketten jöttünk ki vesztesként. Én, mert takaríthattam az olajat. (Próbált már valaki feltakarítani fél liter olajat?) Egy fél óra takarítás után is olyan, mintha most kezdtem volna... És a szakácskönyv, aki a konyhapulton való tárolás következtében magába szívta azt a mennyiségű olajat, amit csak bírt. Szegénynek azóta olyan szaga van... Büdös, nah. Nem cifrázom. Iszonyat büdös. Ezért egy zárható zacskóban tartom. Mert a legjobb szakácskönyvek egyike egyébként. Próbáltam azóta venni egy másikat, de sajnos már nem nyomtak azóta belőle. Ha valaki lát, kérem, vegye meg nekem! Köszönöm!!!
És akkor a recept!
Daramorzsa
Hozzávalók:
  • 2,5 dl dara
  • 5 dl tej
  • 2 tojás
  • 5 kanál porcukor
  • 1/2 csomag vaníliás cukor
  • 2 evőkanál zsír (jó helyette az olaj is!)
  • egy csipet só
  • 5 dkg mazsola (ezt én kihagytam!)
A darát leöntjük a tejjel, belekeverjük a 2 tojássárgáját, 3 evőkanál porcukrot, majd a tojásfehérjékből vert kemény habot és 2-3 óráig állni hagyjuk. Egy lábosban megforrósítjuk a zsírt, beleöntjük a keverékeket, és előbb a tűzhelyen, állandóan keverve, majd a sütőben többször megkeverve, szép pirosra sütjük. Kanállal eldaraboljuk, belekeverjük a vízbe vagy a borba áztatott, majd tiszta ruha között ledörzsölt mazsolát. Vaníliás porcukorral meghintve tálaljuk. Gyümölcsízt is adhatunk hozzá.
Nah, tehát. Bár mostanában a táplálkozáskutatók szerint jó a zsír, de én olajjal csináltam, így is meg lehet sütni. A sütő helyett végig a gázon sütöttem. Idő mire megsül, de megéri. Én a saját házilekvárommal tálaltam, illetve megszórtam porcukorral.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...